Blogs

Anmeldelse af “Efter Brylluppet” på Betty Nansen Teatret

by 25/10/2017 0 comments
Hvis det er lang tid siden, at du har set “Efter Brylluppet” filmen, så kan vi hurtigt fortælle (spoiler alert), at det handler om Jacob, der arbejder på et børnehjem i Indien, og rejser hjem til Danmark for at mødes med forretningsmanden Jørgen, der tilbyder ham en donation. Jørgen trækker tingene i langdrag, og det ender med at Jacob må deltage i datterens bryllup, hvor han møder Helene, som han har kendt og elsket før. Helene har siden fået datteren Anna, som viser sig at være Jacobs datter. Snart kommer en masse sandheder på bordet, og følelser som fortvivlelse, vrede og kærlighed er central i filmen.

Susanne Biers prisbelønnede drama fra 2006 er nu lavet til en musical, og i sidste uge var vi, Nathalie og Louise T, så heldige at blive inviteret ind og se det. Vi var begge meget begejstrede for musicalen, som er instrueret af Peter Langdal, og især tre punkter er vigtige at fremhæve: Virkelig godt instrueret, rørende og velspillet og fantastisk musik. Louise, som lige havde genset filmen inden stykket, manglede lidt af det skuespil i filmen, som bliver spillet med øjenene. Det er af gode grunde svært på et teater, men også en stor del af filmen. Nathalie derimod var meget begejstret, og da det var lang tid siden, at hun havde set filmen, kom hun også ind til stykket uden noget at sammenligne med.

Udover de tre punkter nævnt ovenover, så skal det siges, at Efter Brylluppet-musicalen ikke er en musical, som vi kender det med store armbevægelser, mange dansere og et vildt sceneshow. Det ret specielle ved netop denne musical er, at dygtige sangere som Mads Langer, Anne Linnet, Peter Sommer, Peter A.G, Tim Christensen og Sys Bjerrre har skrevet musik til hver deres karakter i musicalen, hvilket gør, at sangene er helt fantastiske og meget følsomme.

Se vores umiddelbare reaktion lige efter stykket i lørdags i videoen herunder:

Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /home/www/lovecopenhagen.com/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273